Wiadomości z rynku

niedziela
24 listopada 2024

eTruck w roli pojazdu komunalnego

MAN z rozszerzoną ofertą elektrycznego modelu na targach IFAT
24 kwietnia 2024

Fot. MAN

 
MAN Truck & Bus znacznie rozszerza ofertę eTruck. Liczba wariantów tego modelu wzrosła do ponad miliona z trzech wcześniej zdefiniowanych kombinacji. Nowe wersje podwozia eTGX i eTGS można w dużym stopniu zindywidualizować dzięki różnym rozstawom osi, wersjom kabiny, klasom osiągów silnika, kombinacjom akumulatorów, położeniom przyłączy ładowania i wielu innym typowym dla branży cechom.
Niemiecki producent wprowadza na rynek nową gamę podwozi 4x2 i 6x2 na targach IFAT w Monachium (13-17 maja br.), wiodących na świecie targach gospodarki wodno-ściekowej, odpadami i surowcami.

– Firma MAN tradycyjnie zajmuje bardzo silną pozycję w dziedzinie pojazdów z zakresu techniki ochrony środowiska – mówi Stefan Schall, kierownik sprzedaży samochodów ciężarowych, dostawczych i używanych w MAN Truck & Bus Deutschland GmbH. – Ta wiedza jest oczywiście korzystna również dla naszych nowych elektrycznych samochodów ciężarowych. Dzięki nowemu podwoziu eTruck coraz częściej przechodzimy do zastosowań przemysłowych. Oznacza to, że nasza pionierska gama pojazdów elektrycznych w niczym nie ustępuje naszej dotychczasowej ofercie silników wysokoprężnych, nawet w przypadku specjalistycznych nadwozi pojazdów.

Dzięki trzem, czterem, pięciu lub sześciu modułowym akumulatorom, które można łączyć i dowolnie ustawiać, podwozia MAN eTGX i MAN eTGS o masie od 18 do 28 ton, z silnikiem elektrycznym o mocy 333, 449 lub 544 KM oferują dokładnie to, czego potrzebuje szeroka gama rozwiązań nadwoziowych: elastyczna wolna przestrzeń na elementy nadwozia na ramie pojazdu, szeroka gama napędów mechanicznych i elektrycznych do funkcji nadwozia w różnych klasach osiągów, do dziewięciu różnych rozstawów osi, sześć wariantów kabiny, skrętne i niekierowane osie wleczone, zawieszenie pneumatyczne i pneumatyczno-piórowe, programy jazdy specjalnie dostosowane do danego zastosowania i wiele innych typowych dla branży funkcji.

Pojazdy do zbiórki odpadów, takie jak śmieciarki, bramowce, ciężarówki platformowe, wywrotki trójstronne i wywrotki z żurawiem do transportu materiałów budowlanych, a także pojazdy do odśnieżania lub podnośniki koszowe można łatwo zrealizować na nowym podwoziu MAN eTruck wraz z wieloma innymi rozwiązaniami zabudowy. I to przy dużym zasięgu, ponieważ nawet dla najkrótszego rozstawu osi, wynoszącego 3,75 m, dostępnych jest pięć akumulatorów o pojemności użytkowej do 400 kWh. Odpowiada to zasięgowi do 500 kilometrów bez ładowania pośredniego. Typowe dzienne przebiegi w zastosowaniach komunalnych i utylizacji odpadów są zatem możliwe również przy mniejszej liczbie akumulatorów. W zamian dostępna ładowność wzrasta nawet o 2.400 kilogramów.

Kompleksowe doradztwo w zakresie e-mobilności

Wraz z nową gamą eTrucków firma MAN zaprezentuje na targach IFAT swoje doradztwo w zakresie eMobility. Doradztwo w zakresie przejścia na elektromobilność obejmuje analizy dostosowane do potrzeb klienta w zakresie wdrażania pojazdów i wymagań dotyczących infrastruktury ładowania. Same stacje ładowania są również częścią oferty dzięki współpracy z dostawcami infrastruktury ładowania. Ponadto dostępne są umowy serwisowe i rozwiązania finansowe dostosowane specjalnie do elektromobilności i potrzeb sektora technologii środowiskowych, a także liczne usługi cyfrowe do korzystania z nowych pojazdów elektrycznych MAN.

MAN z bogatym portfolio na IFAT

Oprócz nowego pojazdu MAN eTGS z zabudową wywrotki, firma MAN zaprezentuje na targach IFAT swoje kompetencje w zakresie pojazdów dla szerokiej gamy zabudów z napędem konwencjonalnym. Kompaktowy i zwrotny system zbierania odpadów do centrów miast i stref dla pieszych na bazie samochodu dostawczego MAN TGE oraz MAN TGM z wyposażeniem do zimowego utrzymania dróg należą do klas tonażowych od 3,5 do 18 ton.
MAN Individual zaprezentuje na IFAT swoją ofertę niestandardowych podwozi i kabin dostosowanych do potrzeb branży. Jako premierę w dziedzinie systemów bezpieczeństwa i wspomagania, firma MAN zaprezentuje na targach kompatybilność funkcji wspomagania hamowania awaryjnego i płyty montażowej pługa śnieżnego. Jest to możliwe dzięki nowo umieszczonemu czujnikowi radarowemu, który nie jest zasłonięty przez tablicę zamontowaną z przodu pojazdu. Inne pojazdy MAN z innowacyjnymi rozwiązaniami w zakresie zabudów można będzie zobaczyć na stoiskach producentów zabudów oraz podczas pokazu na żywo „VAK Truck in Action" w centrum wystawowym.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.